נתניהו על הדו"ח: "אנחנו לא נשב ולא ישבנו בחיבוק ידיים"

דוד קורצווייל ושלמה ריזל No Comments on נתניהו על הדו"ח: "אנחנו לא נשב ולא ישבנו בחיבוק ידיים"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום בכנסת על דו"ח האו"ם שפורסם לאור מבצע צוק איתן ואמר כי "הדו"ח על מבצע 'צוק איתן' שפרסמה הוועדה שמינתה מועצת זכויות האדם של האו"ם הוא דו"ח מוטה.

הוועדה שכתבה את הדו"ח הזה מונתה על ידי מועצה שקוראת לעצמה "המועצה לזכויות האדם", ובפועל היא עושה הכל חוץ מלדאוג לזכויות האדם. זאת ועדה שמגנה את ישראל יותר מאשר את איראן, סוריה וצפון קוריאה ביחד. היא מינתה בתחילה לעמוד בראש הוועדה הזאת אדם שנתפס מסית ומדיח נגד מדינת ישראל ושגם קיבל כסף מהפלסטינים. היא התחילה לחקור את האירועים באזור מהיום שלמחרת חטיפת שלושת נערינו שנרצחו, יום אחרי, ולא בכדי, ועל בסיס הנתונים הללו צריך להתייחס גם לממצאיה, למסקנותיה ולהמלצותיה.

שנה אחרי • דו"ח האו"ם: הצדדים בצעו פשעי מלחמה

ישראל מגנה על עצמה ועושה זאת בהתאם לדין הבינלאומי. אנחנו איננו היחידים שאומרים זאת, אף שפרסמנו בשבוע שעבר דוח מפורט של אנשי מקצוע שנתן פירוט של הפעולות שלנו בהתאם לדין הבינלאומי, מול טרוריסטים שיורים על אזרחים ומסתתרים מאחורי אזרחים. זה גם מגובה על ידי דוח שפורסם על ידי שורה של גנרלים בכירים מארה"ב ומאירופה שטענו והגיעו למסקנה שישראל פעלה בהגנה עצמית מתוך כל סטנדרט של החוק הבינלאומי, אבל הם אומרים 'והרבה מעבר לכך'. אחר מהגנרלים הבכירים שם אמר שאין מדינה שנוהגת כמו מדינת ישראל, ולפנים משורת הדין כדי לשמור על החוק הבינלאומי.

ישראל איננה מבצעת פשעי מלחמה. ישראל מגנה על עצמה מפני ארגון טרור שקורא להשמדתה ושהוא מבצע פשעי מלחמה רבים. כל מדינה חפצת חיים הייתה נוהגת כך, אלא אם כן הוועדה מצפה ממדינה שאזרחיה מותקפים באלפי טילים, לשבת בחיבוק ידיים. אנחנו לא נשב ולא ישבנו בחיבוק ידיים. אנחנו נמשיך לפעול בעוצמה ובנחישות נגד כל מי שינסה לפגוע בנו ובאזרחינו, ונעשה זאת בהתאם לדין הבינלאומי'.

תגובת הפלסטינים
סעיב עריקאת, בכיר הרשות הפלסטינית אמר כי הרשות תלמד את הממצאים וההמלצות של דו"ח האו"ם. לדבריו "נשים זאת בעדיפות הראשונה בהתאם למחויבותינו לכיבוד מוסדות החוק הבינלאומי".

לעומתו בכיר חמאס ר'אזי חמאד אמר כי הדו"ח מוטה וכי "הטילים שלנו כוונו לאתרים צבאיים ישראלים, לא לאזרחים". הוא אף מתח ביקורת על חוקרי האו"ם וטען כי "הדוח לא מאזן בין קורבנות לרוצחים".



0 תגובות